Οι Εκδόσεις Ευρασία και ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης καλούν κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει στο Τρίτο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής με προσανατολισμό την ελληνόγλωσση δραματουργία και την υποστήριξη νέων θεατρικών συγγραφέων. Το Εργαστήριο απευθύνεται στον κάθε ένα που δοκιμάζει ή προτίθεται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στη θεατρική γραφή (χωρίς να είναι απαραίτητο να έχει συμμετάσχει σε οποιοδήποτε προηγούμενο αντίστοιχο Σεμινάριο/Εργαστήριο).
[Σημειώνεται ότι:
~ το Πρώτο Εργαστήριο Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής (Μάρτιος-Ιούνιος 2018) με θέμα “Τα τελευταία εξήντα λεπτά πριν από την συντέλεια του κόσμου” απέδωσε 12 καινούρια θεατρικά έργα γραμμένα από τους συμμετέχοντες και δημοσιευμένα στην ειδικά φτιαγμένη για τον σκοπό αυτό ιστοσελίδα του Εργαστηρίου: http://triaridis.com/workshops/playwriting/01/index.html
~ το Δεύτερο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής (Ιούνιος-Σεπτέμβριος 2018) με θέμα “Παράλληλες πραγματικότητες – Sliding Doors” απέδωσε 13 έργα δημοσιευμένα σε αυτήν την αντίστοιχη σελίδα: http://triaridis.com/workshops/playwriting/02/index.html
~ το Τρίτο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2018) με θέμα “Η ερωτική αυτοκτονία” απέδωσε 7 έργα που θα δημοσιευτούν στις 27-12-2018 σε αυτή τη σελίδα: http://triaridis.com/workshops/playwriting/03/index.html.]
Εγκλεισμός/εγκλωβισμός
Νέο θεματικό εργαστήριο πυροδότησης της θεατρικής γραφής από τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη.
Αθήνα, Ιανουάριος – Απρίλιος 2019
Προκαθορισμένες συναντήσεις (πάντοτε -πλην δύο εξαιρέσεων- την ημέρα Τετάρτη):
23 * 30 Ιανουαρίου * 06 * 14 (Πέμπτη) * 21 (Πέμπτη) * 27 Φεβρουαρίου *
06 * 13 * 20 * 27 Μαρτίου * 03 * 10 Απριλίου 2019
με παράλληλη δυνατότητα συμμετοχής/παρακολούθησης από απόσταση μέσω Live Streaming.
Στον χώρο των Εκδόσεων Ευρασία (Ομήρου 47, Κολωνάκι, Αθήνα),
ώρες: 18.00 μμ με 21.00 μμ
Κόστος συμμετοχής: 250 Ευρώ
Διοργάνωση: Εκδόσεις Ευρασία
Πληροφορίες: τηλ. 6937160705 * 2103614968 και omerango@gmail.com
~~~
Συντονιστής: Θανάσης Τριαρίδης
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 18 Ιανουαρίου 2018 (οι επιλεχθέντες θα ενημερωθούν για την συμμετοχή τους μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2019)
~~~
1. Περιεχόμενο του Εργαστηρίου: Με την καθοδήγηση του συντονιστή και αλληλεπίδραση της ομάδας των συμμετεχόντων, ο κάθε συμμετέχων θα κληθεί να σχεδιάσει, να δομήσει και εντέλει να γράψει ένα θεατρικό κείμενο πάνω στο θέμα του συγκεκριμένου Εργαστηρίου με κεντρικό θεματικό άξονα τον εγκλεισμό ή (και) τον εγκλωβισμό.
Ο τίτλος του θέματος ορίζει και την μόνη προκαθορισμένη δραματουργική συνθήκη του Εργαστηρίου: Αναζητούμε θεατρικές εκδοχές της τρομώδους περιπέτειας που εγγράφεται στην συνθήκη του εγκλεισμού και του εγκλωβισμού. Στο Εργαστήριο (αντλώντας από ένα τεράστιο corpus κειμένων – από τον Αισχυλο μέχρι τον Κάφκα, από την Άννα Φρανκ μέχρι την Σάρα Κέην, από τον Ε. Α. Πόε μέχρι τον Στάνλει Κιούμπρικ) θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε όλα τα όρια της ανθρώπινης κατάστασης στα οποία μπορεί να οδηγήσει η συνθήκη του (φυσικού ή διανοητικού) εγκλεισμού και εγκλωβισμού: η φυλάκιση, η αιχμαλωσία, ο στρατοπεδικός κόσμος, οι σχέσεις εξουσίας, η υποταγή και η ταπείνωση, ο πειρασμός της κακίας, ο ψυχικός και συναισθηματικός εγκλωβισμός, η αποπροσωποποίηση (και η απανθρωποποίηση) θα είναι τα βασικά πεδία εμβάθυνσης ώστε να αναζητήσουμε στη βία, την εξαχρείωση, τον πόνο και την οδύνη έναν σπασμό ανθρωπινότητας.
2. Ενδεικτική (όχι υποχρεωτική) βιβλιογραφία/θεατρογραφία/φιλμογραφία για τους συμμετέχοντες. Tα θεατρικά έργα Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, Κεκλεισμένων των Θυρών του Ζαν Πολ Σαρτρ, Endgame του Σάμιουελ Μπέκετ, Θερμοκήπιο του Χάρολντ Πίντερ, το Cleansed της Σάρας Κέην, τα βιβλία μαρτυριών Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ και Εάν αυτό είναι ο άνθρωπος του Πρίμο Λέβι, τα διηγήματα του Ε. Α. Πόε Η πτώση του Οίκου των Οσέρ, Μαρτυριάρα Καρδιά και Ουίλιαμ Ουίλσον, τα μυθιστορήματα Ο Κόμης Μοντεχρήστος του Αλέξανδρου Δουμά, Η μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα, Το Κουρδιστό Πορτοκάλι του Άντονι Μπέρτζες, Το μυθιστόρημα ενός ανθρώπου χωρίς πεπρωμένο του Ίμρε Κέρτεζ, Οι τέσσερις τοίχοι του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, οι κινηματογραφικές ταινίες Το Κουρδιστό Πορτοκάλι και Η Λάμψη του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Alien του Ρίντλει Σκοτ, Ο γιος του Σαούλ του Λάζλο Νέμες – καθώς και τα θεατρικά έργα του συντονιστή του σεμιναρίου Historia de un amor ή τα μυρμήγκια, Μένγκελε, Liberté και Zyklon ή το πεπρωμένο (τα τέσσερα τελευταία κυκλοφορούν ελεύθερα στο Διαδίκτυο στη διεύθυνση: http://www.triaridis.gr/books.html.)
3. Στόχος του εργαστηρίου: Η προσδοκία του συντονιστή είναι με την πυροδότηση του Εργαστηρίου να δημιουργηθούν πολλαπλά ομόθεμα θεατρικά έργα (ένα από κάθε συμμετέχοντα) με αφετηρία το συγκεκριμένο θέμα, που θα καταδεικνύουν τις πολλαπλές εναλλακτικές δυνατότητες του θεατρικής γραφής.
4. Αιτήσεις: Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να στείλουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση omerango@gmail.com έως και την 16η Ιανουαρίου 2019 τα ακόλουθα κείμενα:
α) Aίτηση συμμετοχής στο Εργαστήριο.
β) Την σύντομη σύνοψη της υπόθεσης ενός θεατρικού έργου πάνω στην δοσμένη θεματολογία (“Εγκλεισμός/εγκλωβισμός”).
γ) Ένα δείγμα γραφής τουλάχιστον 400 λέξεων πάνω στην υπόθεση που έχουν.
δ) Ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα με όλα τα στοιχεία επικοινωνίας.
Όλες οι αιτήσεις θα εξεταστούν από τον Θανάση Τριαρίδη και από αυτές θα γίνει η επιλογή των συμμετεχόντων (ανώτατο όριο: 12 συμμετέχοντες). Η επιλογή θα γνωστοποιηθεί στους συμμετέχοντες μέχρι την 18η Ιανουαρίου 2018.
5. Κόστος συμμετοχής: Η συμμετοχή στο Εργαστήριο κοστίζει 250 ευρώ στο σύνολό της. Για σχετικές πληροφορίες επικοινωνήστε με το τηλέφωνο 6937 160705.
6. Τόπος διεξαγωγής: Το Εργαστήριο θα διεξαχθεί στον χώρο των Εκδόσεων Ευρασία, Ομήρου 47, Κολωνάκι, Αθήνα – με δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής/παρακολούθησης από απόσταση μέσω Live Streaming.
7. Συναντήσεις: Θα πραγματοποιηθούν 12 συναντήσεις του Εργαστηρίου μέσα σε διάστημα 3 μηνών. Όλες οι συναντήσεις θα μεταδίδονται με Live Streaming – και θα ηχογραφούνται για όσους συμμετέχοντες χάσουν κάποια από αυτές.
Οι συναντήσεις θα διεξάγονται πάντοτε (πλην δύο εξαιρέσεων) Τετάρτη, ώρες 18.00 μμ με 21.00 μμ στις ακόλουθες ημερομηνίες: 23 * 30 Ιανουαρίου * 06 * 14 (Πέμπτη) * 21 (Πέμπτη) * 27 Φεβρουαρίου * 06 * 13 * 20 * 27 Μαρτίου * 03 * 10 Απριλίου 2019.
8. Ηλεκτρονική έκδοση των θεατρικών έργων. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου το σύνολο των θεατρικών έργων που θα προκύψουν θα εκδοθεί ηλεκτρονικά σε μια ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα από όπου μπορεί να διαβάσει ο καθένας (φυσικά τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε έργου θα παραμένουν στην απόλυτη δικαιοδοσία του συγγραφέα του).
9. Βεβαίωση συμμετοχής: Με το πέρας του Εργαστηρίου θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής, για όποιον συμμετέχοντα το επιθυμεί.
~~~
Βιογραφικό Θανάση Τριαρίδη
Ο Θανάσης Τριαρίδης γεννήθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε ακτιβιστής για τα κοινωνικά δικαιώματα των τσιγγάνων στα χρόνια 1996-2001 και από το 2009 είναι αντιρρησίας συνείδησης. Από το 2000 έχει εκδώσει 52 βιβλία με αφηγήσεις και δοκίμια – ανάμεσά τους τα μυθιστορήματα Ο άνεμος σφυρίζει στην Κουπέλα (2000), τα μελένια λεμόνια * (2005), Τα χλωρά διαμάντια * Βιβλίο Πρώτο, δειλινά 1-333 (2011). Επίσης έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 300 αισθητικά και πολιτικά δοκίμια και άρθρα, ενώ έχει φτιάξει και επιμεληθεί διάφορα εκδοτικά σχήματα, σειρές και περιοδικά. Από το 2007 οργανώνει κύκλους σεμιναρίων πάνω σε θέματα του ευρωπαϊκού πολιτισμού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όλα τα βιβλία του και όλα τα δημοσιευμένα κείμενά του βρίσκονται στην ιστοσελίδα http://triaridis.gr/
Έχει εκδώσει (έντυπα ή ηλεκτρονικά) 20 θεατρικά έργα: La ultima noche ή οι καρχαρίες (2010), Ηistoria de un amor ή τα μυρμήγκια (2011), Μένγκελε (2012), Liberté (2013), Égalité (2013), Fraternité (2013), Humlet (2013), Οιδίνους (2013), Zόοτ (2013), Lebensraum (2014), Zyklon ή το πεπρωμένο (2014), Lacrimosa ή το απέπρωτο (2014), Dämmerung (2015), O Νανουριστής (2015), Lebensraum 2.0 (2017), Lebensraum 3000 – The Mankind Odyssey (2017), Leopold (2017), Football (2017), Nastasya (2018), HIV (2018). Δεκαεννιά παραστάσεις στηριγμένες αυτά τα έργα έχουν ανέβει σε πολλές σκηνές της Αθήνας και άλλων πόλεων της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κύπρου και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.