Εν Μυτιλήνη 1934.
Την «Ερωτευμένη απελπισθείσα» παρηγορούν «Οθωμανίδες εκ της Υπαρχίας Κωνσταντινουπόλεως Νικομηδείας». Μια συνάντηση και συζήτηση ανάμεσα σε δύο πίνακες του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ: Την «Ερωτευμένη απελπισθείσα» και τις «Οθωμανίδες εκ της Υπαρχίας Κωνσταντινουπόλεως Νικομηδείας».
Προηγείται η κατασκευή των πινάκων από τον δημιουργό και όλα κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Γοργόνας, ζωγραφιά κι αυτή του Θεόφιλου. Η αλήθεια και το ψέμα κι ακόμα η πλαστογράφιση του πλαστού κόσμου είναι το επίκεντρο αυτού του έργου.
Α ΓΥΝΑΚΑ: Ποιός μας είπε πως οι προηγούμενοι πίνακες ήταν αυθεντικοί;
Β ΓΥΝΑΚΑ: Έχουν υπογραφή.
Γ ΓΥΝΑΚΑ: Λίγοι πίνακες κυκλοφορούν με πλαστή υπογραφή;
Α ΓΥΝΑΚΑ: Κι ακόμα ποιος μας είπε πως ο ζωγράφος δεν παραποίησε τους πίνακές του, όπως ο Γκόγια με τη γυμνή και ντυμένη Μάγια ή δεν αντέγραψε πίνακες του ή δεν πλαστογράφησε την υπογραφή του. Λένε πως ο Πικάσσο το συνήθιζε, πόσο μάλλον ο ταπεινός και φτωχός Θεόφιλος… η ισορροπία και η αλήθεια μας διαφεύγουν.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. Πολιτική απορρήτουΕντάξει