Γιαχαλή Κωνσταντίνα

Η Κωνσταντίνα Γιαχαλή γεννήθηκε στην Πάτρα το 1972.

Σπούδασε στην Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και στην Θεολογική Σχολή Αθηνών.

Το 2004 πήρε μέρος στους «Θεατρικούς Αγώνες Νέων Δημιουργών» με το έργο Τι θα κάνουμε με τον Αντώνη; (Βραβείο Κειμένου και β’ γυναικείου ρόλου στην Μένη Κωνσταντινίδου) που την επόμενη χρονιά ανέβηκε στο Θέατρο Κιβωτός σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη.

Στο θέατρο έχει διασκευάσει με τον Παναγιώτη Μαντζιαφό το Παγωτό μεσ’ στον Χειμώνα του Μίνο Μπελέι (σκηνοθεσία Ιωσήφ Βαρδάκη, Θέατρο Αθηνά, 2009) και με την Μιμή Ντενίση τον Μάγκα της Πηνελόπης Δέλτα για την παράσταση Η Πηνελόπη Δέλτα συναντάει τον Μάγκα (σκηνοθεσία Μιμής Ντενίση, «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»,2013). Με την Μιμή Ντενίση έχει γράψει και το κείμενο για την παράσταση Στέλιος Καζαντζίδης, η ζωή του όλη (σκηνοθεσία Μιμής Ντενίση, «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»,2018).

Συμμετείχε στον διαγωνισμό Συγγραφής Θεατρικού Έργου για το 2018 με τον μονόλογο Γκρέτα (Έπαινος στα Κρατικά Βραβεία).

Εργάζεται ως σεναριογράφος στη τηλεόραση (Για πάντα παιδιά, Μην αρχίζεις την Μουρμούρα, Λίτσα.com, Εφτά Θανάσιμες Πεθερές, Σε είδα κ.α.) κι έχει γράψει τα σενάρια για τις ταινίες «Ζητείται Ψεύτης» (διασκευή στο θεατρικό του Δημήτρη Ψαθά σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Μαντζιαφό) και «Ακάλυπτος» (σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Μαντζιαφό και τον Λευτέρη Καπώνη).

Επίσης έχει εργαστεί ως βοηθός αρχισυντάκτη στα τηλεπαιχνίδια Taxi Girl και Money Drop, ως ηθοποιός σε θέατρο, σινεμά, τηλεόραση κι έχει παραδώσει σεμινάρια θεατρικής γραφής και σεναρίου.

Το πρώτο της διήγημα «μικροκλεψιά» περιλήφθηκε στην συλλογή «μικρό» που κυκλοφορεί απ’ τις εκδόσεις Παράκεντρο (2019).

 

Φωτογραφία: Γιώργος Καμπούρης

 

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ

Γκρέτα, 2018

Το Πρώτο Φύλο, 2017

Τι θα κάνουμε με τον Αντώνη;, 2004

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Γκρέτα, 2018

2 γυναίκες

Το πρώτο φύλο, 2017

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Τι θα κάνουμε με τον Αντώνη;, 2004

4 άνδρες - 4 γυναίκες

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ