Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Γιάννης Πάτσης

Η ομοιότητα που υπάρχει στη ζωή του Αχιλλέα από το Θησείο με εκείνη του μυθικού ήρωα Κάι το μπλέξιμο της πραγματικότητας με το μύθο αποτελεί τη βάση του έργου. Ο Αχιλλέας είναι ένα δημιούργημα του ελλαδικού χώρου με οικουμενικές διαστάσεις . Ένα πρόσωπο με διπλό παρελθόν και αβέβαιο μέλλον,, μια αναφορά στο εύθραυστο της ανθρωπινός προσωπικότητας.

Στην Α΄ Πράξη ο Αχιλλέας ζει στο παρελθόν και δε θέλει να έχει καμία σχέση με την μάνα του Θέτιδα. Ο ερχομός του Πατρόκλου είναι ένα παιχνίδι στο μυθικό και πραγματικό παρελθόν τους μα και  μια σειρά παρεξηγήσεων  και αποκαλύψεων για  καινούργιες καθημερινές καταστάσεις . Σ΄ αυτό θα προστεθεί  πως η χώρα είναι κάτω από μια στρατιωτική  δικτατορία και ο Αχιλλέας ζητά να παίξει ρόλο αντιστασιακού για την ανατροπή της .     

 Στη Β. Πράξη ο πολυμήχανος Οδυσσέας θα κάνει την εμφάνισή του μ΄  ένα σατανικό σχέδιο. Να οδηγήσει τον παρανοϊκό  Αχιλλέα να σκοτώσει τον δικτάτορα κατά την ημέρα της στρατιωτικής παρέλασης που θα γίνει παρουσία του δικτάτορα. Θα ποντάρει πολύ στην αρρώστια του Αχιλλέα και στις καταστάσεις της μυθολογίας για να τον αποσπάσει εκτός σπιτιού προσπαθώντας να πείσει και τη Θέτιδα  πως ο Αχιλλέας  χρειάζεται ψυχιατρείο. Όμως με τις διπολικές καταστάσεις του Α δεν θα γίνει τούτο δυνατό!

Στην Τρίτη Πράξη, ο Οδυσσέας  έχει ενεργοποιήσει όλοι την παλιά παρέα  για να επιτύχει το σκοπό  του! Μέσα από γνώριμες ελληνικές καταστάσεις καυγάδες, αρρωστημένους εγωισμούς και μικροπρέπειες  το σχέδιο θα ναυαγήσει οριστικά, ο Αχιλλέας θα πνίξει τη μάνα του μαζί και όλη την μυθική ιστορία για να μείνει ολομόναχος και αιώνιος…

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...