Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Γιάννης Πάτσης

Η δράση σε δυο δωμάτια στη σκηνή.

Η Σοφία αγαπά απέραντα τον Πέτρο και δεν την  ενδιαφέρει αν αυτός όχι μόνο έχει ομοφυλοφιλικές τάσεις και αλλά και πράξεις. Τον αγαπά γιατί με την αγάπη του μπορεί και υπάρχει,  μπορεί και αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής. Τον έχει κλείσει μέσα της για πάντα και τον προστατεύει από κάθε στραβοτιμονιά που κάνει.

Η κόρη της Μαρίνα ζητά παθιασμένα τον έρωτα με κάθε…  περαστικό  που την αναστατώνει στιγμιαία! Ενώ η Σοφία έχει ανοιχτή την αγκαλιά της μόνο για τον Πέτρο και ζει την υπέρτατη ηδονή μαζί του, η Σοφία κάνει έρωτα για σπορ. Στο δωμάτιο που η Μαρίνα έκανε έρωτα με τον Τάκη, φεύγοντας,  θα μπει τώρα ο Πέτρος με τον οποίο ο Τάκης, μπαϊσέξουαλ κι αυτός, τρελά ερωτευμένος με τον Πέτρο,  θα έχουν μια δυνατή ερωτική συνάντηση.

Η Μαρίνα που θα προσπαθήσει με κάποιες υποψίες που τις δημιουργήθηκαν από πραγματικές συμπτώσεις να αποκαλύψει στην μάνα της την εξωσυζυγική του δραστηριότητα. Αυτή αν και μισότυφλη έχει την δίκη της πεντακάθαρη όραση που της χαρίζει η αγάπη και ψεύδεται  στην κόρη της, ακόμη και όταν από πράγματα η αλήθεια είναι διαφορετική. ‘Όταν ακόμη και τα βίντεο, όπως η Μελωδία της Ευτυχίας, αποδεικνύονται σκληρά πορνό, η  Μαρίνα, που πέφτει από « μαλάκα σε μαλάκα», όπως θα πει,  με τα γεγονότα που συμβαίνουν θα γίνεται όλο και πιο βέβαιη για την σεξουαλική ταυτότητα του Πέτρου, ενώ η Σοφία δείχνει να μην… πιστεύει τίποτα από τα λεγόμενα της . Ακόμη και απουσία του Πέτρου – με τον εραστή του τον Τάκη – δεν είναι ικανή να κλονίσει την αγάπη της Σοφίας για τον Πέτρο – ενώ αυτός με την επιστροφή του   εγκαθιστά  τον Τάκη, σαν ανιψιό του στο σπίτι, και τα πράγματα θα μπλεχτούν ακόμη περισσότερο όταν κάνει την εμφάνισή του ο Δημήτρης, ο γείτονας ηλεκτρονικός  που θα αναστατώσει τον Τάκη και θα παρατήσει τον Πέτρο για χάρη του παίζοντας «άτιμα» με τα δυνατά αισθήματα του Πέτρου,  ο όποιος θα πάθει κατάθλιψη.  Η αγάπη της Σοφίας για τον Πέτρο θα γίνει δυνατότερη και όταν γυρίσουν από το Νοσοκομείο εκείνος θα δώσει τέλος στη ζωή του πέφτοντας  από το μπαλκόνι στο δρόμο ενώ η Σοφία τρυπώντας τα ακουστικά της τύμπανα  και ξεριζώνοντας  τα μάτια της θα βυθιστεί αιώνια στον κόσμο της.  

 

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...