Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Γιάννης Πάτσης

Στην Πρώτη Πράξη στην αρχή διάλογος με ακατανοησία για την υπηρεσιακή σχέση Ανώτερου- Κατώτερου που θα οδηγήσει σε καλύτερη γνωριμία  και αποφάσεις που παίζονται κορώνα-γράμματα και κουβέντα γύρω από τα παιχνίδια της τύχης και τις μοιραίες συνέπειες  που μπορούν αυτά να προκαλέσουν. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει ένα  παιχνίδι αλληλοεξόντωσης με περίστροφα που δε θα το σταματήσουν ούτε  η

συγκλονιστική αποκάλυψη των πραγματικών αισθημάτων και προθέσεων!

Στη Δεύτερη Πράξη Νάσκα και Κάσκα ενώ φροντίζουν για την καθαριότητα του Γραφείου του Διοικητή, γιατί  αργότερα θα φτάσει εκεί η κ. Υφυπουργού,  «αναλύουν» την προσωπικότητά του Δ. Επίσης μαθαίνουμε πως η γυναίκα  ενός βαρυποινίτη κάνει συνεχώς αιτήσεις για να συμβρεθεί με τον άντρας. Με τον ερχομό της η ΚΟΒΟΥ  διαμαρτύρεται για τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στις φυλακές Τσέκου και ο Δ. νομίζει - συνεπαρμένος από τη γοητεία της -  πως μπροστά του έχει την κ. Υφυπουργού – την οποία στη συνέχεια θα αποπέμψει νομίζοντας πως είναι η Κ.  Κατά τη διάρκεια της κουβέντας τους ο Δ. παλιά καραβάνα στερημένη από κάθε χαρά ζωής έχει υποκύψει στη γοητεία της Κ.  για τα καλά. Τότε θα κάνει την εμφάνισή του ο Υφυπουργός και θα λυθούν όχι ευχάριστα- βέβαια- οι παρεξηγήσεις που  με την είσοδο της μαινόμενης κας Υφυπουργού ο Δ. θα υποστεί ένα ανελέητο σφυροκόπημα για την υπηρεσιακή ανεπάρκειά του. Η ιστορία θα πάρει άλλη τροπή με την παρουσία της Κ. που η γοητεία της κολάζει και διάβολο και ίδια θα προσπαθήσει να το εκμεταλλευτεί αυτό στο έπακρον έχοντας τώρα απέναντί της τον Υφυπουργό Ασφάλειας της χώρας. Με αποτέλεσμα νέα διαμάχη Υφυπουργού Διοικητή για υπηρεσιακά θέματα.

Στην Τρίτη Πράξη (Α΄ Σκηνή) Δ.  ένας «ξεπουπουλιασμένος», εντελώς φοβισμένος καραβανάς σε εξομολογητική κουβέντα με τον Ν. θα δεχτεί την επίσκεψη της κας Υφυπουργού και στο διάλογο που θα ακολουθήσει θα προσπαθήσουν να αποκρυπτογραφήσουν τις  ανθρώπινες σχέσεις και τις ιδιαιτερότητες αυτών.

Ο ερχομός όμως του Υφ.  Βάζει καινούργια δεδομένα στην εξυπηρέτηση των αιτημάτων της Κ. αφού  τώρα ο Δ. καλοβλέπει το αίτημά της και θα προσπαθήσει να την εξυπηρετήσει με κάθε «παράνομο» τρόπο, περισσότερο μάλιστα όταν αυτή του εκμυστηρεύεται και τον τόπο που είναι κρυμμένα τα κλοπιμαία της μεγάλης ληστείας, για την οποία κατηγορείται ο άντρας της. Μαζί με τον Ν. ετοιμάζει τη μυστική συνάντηση Κ. με τον άντρα της . Στη Β΄ Σκηνή  Ο Κ. θα αποκαλύψει πως το πρόσωπο απολύτου εμπιστοσύνης του Δ. ο Ν. είναι ένας βρωμερός ψεύτης που του έπαιξε άσχημο παιχνίδι για να καρπωθεί μέρος των χρημάτων και γι αυτό όταν εμφανιστεί ο Δ. θα του ζητήσει να μονομαχήσουν με σκοπό να … τελειώσει εκεί η εξοφλημένη – ανυπόφορη ζωή του.

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...