Ναπολεοντία, 2007

2 άνδρες - 3 γυναίκες

Ανδρέας Στάικος

Βρισκόμαστε στην μόλις απελευθερωμένη Ελλάδα του 1835 και συγκεκριμένα στο Ναύπλιο. Με την αφορμή της άφιξης του νεαρού βασιλιά Όθωνα οι Έλληνες υπήκοοί του αναγκάζονται, «υποβοηθούμενοι» από ρόπαλα, να τον υποδεχθούν χορεύοντας βαλς, έτσι ώστε να τον κάνουν να νιώσει οικεία και ευχάριστα. Στο σπίτι του ιατρού Γιαννόπουλου δεν θα μπορούσαν φυσικά να ξεφύγουν από την επιτακτική αυτή μόδα! Η σύζυγος Πολυτίμη, η κόρη Ναπολεοντία και η καλομαθημένη υπηρέτρια Μαρούλα μαθαίνουν τον χορό από τον γοητευτικό τους χοροδιδάσκαλο που αν και σκηνικά απών η παρουσία του βαραίνει δραματουργικά. Κηπουρός της οικογένειας ο τέως αγωνιστής των επαναστατικών χρόνων Χαλδούπης, που εξακολουθώντας να φορά την φουστανέλα του προκαλεί απέχθεια στην «μοντέρνα» Πολυτίμη. Ο μετριοπαθής σύζυγος καταπιάνεται με τη συγγραφή και έκδοση των απομνημονευμάτων του Χαλδούπη, έτσι όπως ο ίδιος τα φαντάστηκε. Τελικά όμως, η ανάδειξη και χρήση του ως ζωντανού και αξιοπερίεργου εκθέματος για τους υψηλούς προσκεκλημένους στο σαλόνι του σπιτιού θα τον αναβαθμίσει στα μάτια όλων. 

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

1843, 1990

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Καρακορούμ, 1988

1 άνδρας - 2 γυναίκες

Ακόλαστες εσπερίδες, 2003

1 γυναίκα (Μονόλογος)

Ναπολεοντία, 2007

2 άνδρες - 3 γυναίκες

Καπνοκράτωρ, 2005

4 γυναίκες

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΣΤΑΪΚΟΥ

Η ανάλαφρη θεατρικότητα ως ψυχαγωγική αγωνία

 

Το έργο του Ανδρέα Στάικου ηχεί σαν μια προσωπική ιδιαίτερη φων...

ΑΝΔΡΕΑ ΣΤΑΙΚΟΥ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ; vs ΤΕΝΕΣΙ ΟΥΙΛΙΑΜΣ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΔΥΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ Ή Η ΚΡΑΥΓΗ

«Η γραφή γεννούσε αυτομάτως τη σκηνοθεσία τους και η σκηνοθεσία γεννούσε αυτομάτως τη γραφή τους. Σύγχυση ή ταύτιση της γραφής και της σκηνοθεσ...